استفاده از نیرویی های تجدید پذیر دریایی


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کاروان آرامش و آدرس karvanaramesh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 27
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 135
بازدید ماه : 1502
بازدید کل : 329798
تعداد مطالب : 126
تعداد نظرات : 214
تعداد آنلاین : 1


filesell filesell filesell

 

استفاده از نیرویی های تجدید پذیر دریایی  

 

 

 

 

 

 

چکیده

 

در این تحقیق سعی شده است که با استفاده از اطلاعات محدود و زمان کم و تنها استفاده از ابزار تئوری در ابتدا به بررسی نیرو های تجدید پذیر دریایی پرداخته و در نهایت نگاهی آماری به حوزه خلیج فارس داشته. جریان‌ها در خلیج فارس عمدتا سه منشا چگالی، باد، و جزر و مدی دارند. اما اصلی‌ترین و مهم‌ترین جریان آب در خلیج فارس پاد ساعتگرد است كه در اثر اختلاف چگالی آب ایجاد می‌گردد. شوری بیشتر آب حوضه خلیجفارس نسبت به اقیانوس، موجب پیدایش این جریان از اقیانوس هند به خلیج فارس شده است. آب با شوری معمول اقیانوسی از طریق تنگه هرمز وارد خلیج فارس شده و به سمت شمال غرب به موازات سواحل ایران حركت نموده در بخش غربی حوضه به سمت جنوب تغییر مسیر می‌دهد. در طی پیمودن این مسیر در اثر فرآیند تبخیر آب چگال‌تر می‌گردد و شوری آن بالا می‌رود و در نهایت این جریان آب پس از پیمودن بخش‌های جنوبی پر چگال‌تر شده و از بستر تنگ هرمز خارج می‌گردد.

 

علیرغم بالا بودن حجم آب وارده از طریق رودخانه اروند رود، ( 33 تا 135 كیلومتر مكعب در سال) فرآیند تبخیر در خلیج فارس بالا بوده كه این امر منجر به بوجود آمدن یك جریان پر چگال در حوضه شده و این جریان پاد ساعتگرد را شكل می‌دهد. در بخش شمالی و مركزی خلیج فارس جریان‌های حاصل از اختلاف چگالی حاكم هستند، در بخش شمال‌غربی آن جریان‌های ناشی از باد غلبه دارند. جریان‌های ناشی از باد و موج نقش بسزایی در حمل و نقل رسوبات در امتداد سواحل ایران دارند.

 

اما دامنه جریان‌های جزر و مدی در خلیج فارس بزرگ بوده و میزان آن از 1 متر در تمامی نقاط تجاوز می‌نماید. اهمیت این جریان‌ها در مخلوط نمودن و به‌ هم زدن عمودی آب با دامنه‌ای در حدود 10 كیلومتر است و اهمیتی در جریان های باقی مانده Residual circulation ندارند.

 

 

 

 

 

کلمات کلیدی : خلیج فارس ، جریان های دریایی ، موج ، جزر و مد

 

 

تعداد صفحات : 44صفحه

قابل ویرایش

 

دانلود 

 

 

بسته کسب درآمد از اینترنت

 

گاهنامه موفقیت

 

فروشگاه خودتان را همین حالا ایجاد کنید

  

filesell

 





:: بازدید از این مطلب : 479
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : فاطمه
ت : شنبه 14 شهريور 1394
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');